Lilypie Third Birthday tickers

2009. május 28., csütörtök

A kórházban töltött napok




Bálint legfontosabb születési paraméterei: született 2009.02.02. 16:14, súly 1470 g, magassága :) 41 cm, Apgar 9/9.


A kórházban töltött napokat senkinek sem kívánom, hogy élje át. Mivel influenza járvány tört ki az országban, így karantén volt a kórházban. Se ki se be nem mehetett senki. Ez az intézkedés csak még nehezebbé tette a bent töltött napjainkat. Főleg az enyémeket. Bálint szerencsére jó baba volt és viszonylag jól viselte a vele történteket. Én talán annál rosszabbúl. Iszonyú rossz látni, azt a kis csöpp babát, hogy mindenféle csövek lógnak ki belőle. Hogy ha vért vesznek tőle belilul a keze, a sarka. Azon izgulni, hogy meginduljon a pisi, a kaki. Ráadásul Bálint ebből a szemponból nagyon rossznak számított, ugyanis a magzatszurok nagyon nehezen ürült ki belőle. Végignézni hogy beöntést kap stb. Egyelőre nem borzolom tovább a kedélyeket. Rossz volt ezt átélni. :( Bálint 3 napig kapott oxigént, és utána szerencsére már nem volt rá szüksége, mert a kis tüdeje jól működött. A legnagyobb csapás talán akkor ért amikor 3 nap múlva megtudtam hogy mennyit fogyott. 1470 grammról 1220 grammra esett a súlya. Tisztában voltam vele, hogy minden újszülött veszít kb 10 %-ot a súlyából, de arra azért nem számítottam, hogy ekkora lesz a különbség. Meg pl egy négy kilós babánál nem annyira feltünő hogy mennyit fogyott, de egy közel másfél kilósnál ez igenis nagy veszteség. Innentől kezdve a napjaink elég egyhangúak voltak. Voltak jobb és rosszabb napok. Volt amikor egész nap sírhatnékom volt, de volt amikor egész jól viseltem a dolgot. Az biztos, hogy ha nincsenek a szobatársaim akkor biztos bedilizek. Jó volt, hogy egy szobában voltam 5 koraszülött babás anyukákkal akik szinte ugyanazokat élték át nap mint nap. Így próbáltuk egymást támogatni, bíztatni, meghallgatni.


Persze a családom is mögöttem volt, és segítettek amennyire tudtak, csak hát az influenza miatt ez elég nehéz volt. Ezt igazán csak az tudja, hogy mennyire nehéz, aki közvetlenül átéli.

6 megjegyzés:

  1. Szia Nati!
    Kitartást kívánok nektek, igaz ez a bejegyzésed kicsit szomorkásabbra sikerült - bevallom még meg is könnyeztem - de már túl vagytok ezeken a nem könnyű napokon és most már csak jobb lesz. Bálintka szépen gyarapszik és fejlődik.
    Most hány kilósak vagytok?
    Enni eszik rendesen? Éjszakák milyenek? Sokszor kelős baba?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Nati!
    Majáéktól találtam ide. Még akkor amikor Bálintka született olvastam rólatok ott.Drukkoltam s sokat gondoltam rátok. Nehéz lehetett biztosan de most már ott van veletek s édes bájos Drága.Gratulálok :-) Tényleg most hány kg?

    VálaszTörlés
  3. Kedves Timi, és Blanka!
    Köszi a megjegyzést, meg hogy gondoltok ránk! Bálint szépen fejlődik, most 57 cm, és 4590 g. Folyamatos orvosi kontroll alatt áll, és szerencsére mindenhol azt mondják, hogy nagyon szépen fejlődik. Az éjszakáink egész jók, Bálint este 9-kor eszik és utána csak éjjel 2-3 körül kel fel újra, utána pedig 6-7 óra körül. Enni eszik rendesen! Habár a tejcsivel elég sokat szenvedünk. Úgyhogy szerintem lassan teljesen tápszeres lesz. Nem baj, én örülök, hogy eddig is ki tudtuk húzni tejcsivel.

    VálaszTörlés
  4. Bálint és Nati2009. május 29. 13:30

    Kedves Kriszta és Zsófi!
    Köszönöm, hogy így ismeretlenül is aggódtál értünk, sokat jelent! Bálint most 4590 g és 57 cm. Szerencsére nagyon jól van! Nagyon édes kisbaba. Minden perc öröm vele! :)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Nagyon jó súlyban van már Bálint, a születési súlyát már szinte megháromszorozta.
    Szóval nincs gáz!!!
    Nagyon jó, hogy orvosi kontroll alatt vagytok, és gondolom a védőnő is sokat jár ki hozzátok. Ami szuper, hogy idáig is tudtál szopiztatni. Nagyon ügyes vagy és ez nem semmi teljesítmény főleg Bálintkától. A szopi egy komoly kimerítő erőfeladat és látod ezt is milyen szépen megoldja. Ha kevesebb lesz a tejed és nem hízik normálisan inkább adj neki tápszert a lényeg, hogy szépen hízzon. Az alvása pedig egyenesen fantasztikus. Tök szuper ez az alvás ennyi idős babánál, ennél többet nem is lehet tőlük elvárni. Ügyes vagy, ügyesek vagytok!!!
    Várom a következő bejegyzésedet! :-)
    Puszi

    VálaszTörlés
  6. Kedves Nati! Ne haragudj,hogy ismeretlenül az olvasótok lettem.Egy ismerősömön keresztül jutottam el ide hozzátok, nagyon megható ami Veletek történt, örülök neki, hogy már minden rendben van, és szépen fejlődtök ;)Hasonló ami történetünk is de majd ha több időm lesz akkor írok még.Sok erőt egészséget és boldogságot kívánok Nektek ha időm engedi benézek hozzátok.Üdv Andi és Patrik

    VálaszTörlés