Lilypie Third Birthday tickers

2009. július 17., péntek

Cumi vagy nem cumi


Akárkivel beszélgetek mindig felmerül a kérdés, hogy én adok-e a gyereknek cumit vagy sem. Nos, én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy Bálint nem nagyon szereti a cumit. Van amikor órákig cumizik, de van amikor abszolút el sem fogadja. A minap pedig az történt, hogy megtalálta az ujját, és azt kezdte el szopizni (mint a képen látható elég furán). A héten Anyukámnál jártam ahol is az egyik ismerősünk majdnem levette a fejemet azért mert cumit adtam a gyerek szájába. Azt kérdezte, hogy hogyan fogom majd leszoktatni róla? Egy kicsit meglepődtem, hogy miért "támadt" így nekem, de utána elmagyaráztam neki, hogy szerencsére Bálint még nem cumi függő, és hogy ő is adta volna neki a cumit amikor a sérv műtét előtt ordított a gyerek, hogy éhes, és csak a cumival tudtam kicsit megnyugtatni. Aztán mikor egyedül maradtam, belegondoltam, hogy igazából én is nagyon sokáig cumiztam, és emlékszem mekkora traumát okozott az amikor Anyukám egy ollóval kettévágta a cumimat. :) Persze akkoriban egy világ dőlt bennem össze, de aztán hamar rájöttem, hogy nem ez volt a legnagyobb katasztrófa az életemben (habár még most is érzékenyen érint :) De visszatérve Bálintra, vajon melyik a jobb neki? Ha adom a cumit, vagy ha teljesen rászokik az ujjára? Vajon melyikről könnyebb leszoktatni? Egyáltalán le kell-e szoktatni, vagy rájön idővel magától, hogy ez már nem "menő"? Míg nem találom meg rá a választ, addig is marad a jól bevált cumi vagy az ujjainak szopizása.

5 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Részem ről én cumi párti vagyok, de ezt úgy is tudjátok. Maya már 90%-ban csak alváshoz használja. Egyszer csak elkezdte nem kérni napközben. Nem is stresszelem magam , hogy mikor fog leszokni róla. De szerintem ha lesz egy állandó alvós társa és kicsit nagyobb lesz akkor el fogom tudni magyarázni neki, hogy már nem kell a dudu. Az újj cumiról meg. Hát én újj cumis voltam. Ciki vagy nem de emlékszem, hogy még 7-8 évesen is cumiztam az újjam.Igaz már csak alváshoz. Szóval szerintem a cumiról könnyebben le lehet szokni mint az újjacskáról. De úgy is Bálint dönt:-)

    VálaszTörlés
  2. Én is cumipárti lettem volna,de Marci anti-cumis.Minden kapható márkát kipróbáltam,tartottam a szájában,de kiköpte.Inkább a biocumit választotta,és a cicimen komfortszopizott.Szerintem a cumis babák talán könnyebben alszanak éjjel.Ne stresszeld ezen magad.Menj az ösztöneid után.Még egy 18 évest sem láttam cumival a szájában:):):)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Így ismeretlenül azt tudom mondani, hogy Én is sokáig szoptam az ujjam és elég nehezen szoktam le róla, ezért úgy döntöttem, hogy Ricsinél bepróbálkozom a cumival, és ha tetszik neki, akkor az talán később könnyebben eltűnhet :). De egyébként szerintem sohase engedd, hogy más Ráderőltesse az akaratát. Te vagy az Anyukája :!

    VálaszTörlés
  4. Szia Nati!
    Először is, csináld úgy ahogy neked/nektek jó és ahogy a mindennapjaitokat megtudod könnyíteni. Ne engedj beleszólást. Én is inkább cumi párti vagyok, mint az ujj szopikázós. De egyik állapot sem tart örökké, így hagyd hogy Bálintka magának válasszon megfelelő nyugi szopizást. Blanka csak alváshoz cumizik. Nekem anno a védőnő javasolta, hogy na nagyon sokat cicizne és rendszertelenül inkább adjak neki cumit, mert a komfortszopit így elkerülhetjük. Nálunk bejött. Npközben nem is kéri a cumit, csak alváshoz, ám akkor muszáj :-))

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a megjegyzést! Egyelőre én is cumi párti vagyok. Bálint szinte csak az elalváshoz használja a cumit, ha ébren van akkor ritkán fogadja el. Remélem ez így is marad. Puszi mindenkinek!

    VálaszTörlés